Wanneer het gaat over het trekken van bezoekers, dan gaat het over het algemeen over het schrijven van sterke nieuwe blogs. Toch zijn er ook allerlei manieren waarop je dit met je oude blogs kunt doen. Het is niet altijd zo dat oude teksten minder waard worden naarmate de tijd verder voortschrijdt. Wel is het dan heel belangrijk dat je je oude blogs niet vergeet door de jaren heen. Er zijn verschillende manieren waarop je ze kunt gebruiken om je bezoekersaantallen, en dus ook je potentiële klanten, te vergroten. De volgende stappen kan je zetten.
Intern linkbuilden
Oude artikelen bevatten nog altijd informatie die van belang kan zijn voor mensen die nieuw zijn als lezer op jouw website. Je bent misschien al jaren geleden begonnen, maar niet iedereen is er vanaf het eerste moment bij geweest. Terwijl je wel je teksten blijft opbouwen op basis van wat je eerder al gedaan hebt. Daarom kan het slim zijn om ze zo nu en dan eens terg te verwijzen naar artikelen die je eerder geschreven hebt, door gebruik te maken van interne linkbuilding. Ook is het dan zo dat je je eigen vindbaarheid in zoekmachines een klein beetje vooruithelpt.
Oppoetsen
Wel is het belangrijk om er werk van te maken om je oude blogs zo nu en dan op te poetsen. Heb je er bijvoorbeeld links in geplaatst? Kijk dan of ze nog werken. Dit geldt ook voor video’s die je geëmbed hebt. Soms worden video’s van sites zoals YouTube ook weer verwijderd, waardoor je dus een niet werkend filmpje hebt staan. Al deze zaken beïnvloeden jouw site juist weer negatief, dus het is altijd zaak om dit op te ruimen. Op die manier blijft je content waardevol. Ook kan je erover nadenken om zo nu en dan de oude teksten van een update te voorzien.